Wartburg 353...Rudá bouře z NDR!
Tak další tuning auto,no vlastně je to legenda.Jiří Kubíček má doma v garáži jednu legendu.A právě že to není legenda nových aut ale je to legenda starých aut sklízí toto auto obdiv u lidí.Jiří Kubíček dovezl jsem ho z NDR v roce 1994 bez dokladů do provozu na náhradní díly. Auto bylo používáno v NDR jako předváděcí vůz v prodejně automobilů WARTBURG. Jelikož bylo v perfektním stavu rozhodl jsem se ho postavit na SPZ a začít ho upravovat. Protože na tyto vozy nejsou vyráběny žádné tuningové doplňky, muselo se vše vyrobit a předělat přímo na míru tohoto vozu z doplňků dosažitelných na trhu. Jelikož opravy Wartburgů je moje povolání, 90% úprav jsem si provedl sám. Vozidlo bylo upravováno ve dvou etapách.První přestavba byla jen lehce tuningová a trvala 8 měsíců. Druhá přestavba byla do nynější podoby a trvala s malými přestávkami 2 roky.A tak Wartburg sklízí obdiv na mnoha srazech po České republice.A mi ho obdivujeme a přejeme Jiřímu Klubíčkovi hodně štestí v soutěži Tuning cup.Tuning Zdar!
Tehcnické údaje:
Občanské jméno auta
- Rudá bouře z NDR
OBECNÉ ÚDAJE
Značka: Wartburg 353 L
Model: limuzína
Rok výroby: 1989
MOTOR
- Motor: 2 takt, 3 válce
- Objem: 998 cm3
- Výkon: 60 koní
- Zrychlení 0-100 km/h: 14 s
- Max. rychlost: 165 km/h
- Max. otáčky: při 165 km/h 5000 otáček za minutu
- Palivo: Benzin Speciál 91 s použitím vysoce kvalitního syntetického oleje pro dvoutakty
Úpravy:
- zvětšení a vyleštění pístních a přepouštěcích kanálů
- hlava snížená o 1 mm
- kontaktové zapalování nahrazeno bezkontaktovým optickým zapalováním EBZA
- setrvačník klikového mechanismu odlehčen ze 6,5 kg na 2,8 kg
- zkrácení přívodu sání vzduchu do karburátoru a použití vzduchového filtru K&N
- zvětšení trysek pro přívod paliva v karburátoru k poměru nasávaného vzduchu
- vybroušení a vyleštění sacích a výfukových kanálů a sběrného výfukového potrubí
- zvětšení průměru a úprava posledního dílu výfuku
- koncovka výfuku nerezová oválná o průměru 18 cm
PŘEVODOVKA
- klasická 4 stupňová převodovka se řazením pod volantem nahrazena závodní pětistupňovou převodovkou se řazením na podlaze vyrobená pro závodní vozy WARTBURG od výrobce MELCUS NDR (pátý rychlostní stupeň zvyšuje rychlost při stejných otáčkách motoru o 30 km/h oproti čtvrtému stupni u převodovky čtyř rychlostní), (vyrobeno jen asi 300 kusů)
- pěti rychlostní převodovka je delší o 6 cm než čtyř rychlostní a proto musela být upravena podlaha vedle pedálů
PODVOZEK
- snížen o 5,5 cm vepředu a o 4,5 cm v zadu tím, že byly tepelně upraveny pružiny pérování
- přední náprava rozšířena redukcemi o 14 cm a zadní náprava rozšířena podložkami a redukcemi o 15 cm
- náboje kol zredukovány na rozteč šroubů 4x100
Kola:
- chromová MENGELS 5,5J 13 4x100
- pneu Pirelli 165x55x13
KAROSERIE
- dveře a víko kufru mají zavařené zámky a otevírají se servomotorky na dálkové ovládání
- původní zpětná venkovní zrcátka nahrazena sportovními zrcátky se zvláštní úpravou držáků
- otevírání přední kapoty původní, klasická podpěra nahrazena plynovými tlumiči
- na spodní část kapoty je nainstalováno zrcadlo
- kompletně převařeno přední čelo do sportovního vzhledu
- přední nárazník použit z GOLFA III, zadní z VENTA – oba kompletně rozřezány a znovu - -- svařeny a napasovány přímo na míru karoserie
- pod dveřmi přidány prahy o průměru 8 cm
- celá karoserie včetně doplňků byla nastříkána novým lakem
INTERIÉR
- palubní deska dána do barvy karoserie, doplněna karbonovým polepem
- přidán diódový otáčkoměr, digitální hodiny
- přístroje upraveny bílými polepy
- sportovní volant v barvě karoserie o průměru 30 cm
- přední sedadla RECARO v barvě karoserie
- zadní sedadla původní s na zakázku ušitým potahem s nápisem WARTBURG
- podlaha kryta perforovaným leštěným hliníkovým plechem
OZVUČENÍ
- rádio SONY, 4 reproduktory
EXTRA
- podsvícení čtyřmi diodovými trubicemi červené barvy